Saturday 6 October 2012

Bersama kanak-kanak ribena saya..


Assalamualaikum, salam sejahtera.

Tiba-tiba hati rasa rindu dekat adik-adik comel Smart Reader Kids…so nisha decide nak crta pglm nisha sebagai ‘teacher nisa’ selama 2 bulan masa cuti sem yg lepas. Apa yg dapat nisha ckp kat sini, didik dorg bukan semudah yang disangka. Sgt-sgt perlukan kekuatan dalaman sebenarnya. Hari-hari kna fikir cara nak bagi dorg suka dgn apa yg nak diajar tu. Hahaha..

... konon-kononnya nisha nak gna segala bagai skill microteaching masa bljr kat u..tapi, last-last mmg x jalan punya. Cara mudah nak kawal dorg ni dgn gna pendekatan syg menyanyangi. Haha, plik kan bunyinya?? Tpi tula knyataan sebenarnya. Dorg sgt-sgt perlukan perhatian cikgu sebenarnya…

inilah permata hati nisha.. ivy class :)

izza amna, arif zafri, iman alia.. antara si comel yg selalu kna kiss dengan nisha. hehe

comel kan?? kesian nasuha smpai menangis x bole trma knytaan techer nisa bhnti. hehe. miss u syg!!
 ....tapi kan,,Ya Allah, kdg-kdg nisha rasa mcm nak bhnti time tu jugak, yela mana tak nya.. dorg sgt hyperactive.. x terkwl nisha dgn dorg ni..bila nisha ngajar dekat depan ada je crta dorg kat belakang. Mmg hari-hari kna scold dorg. Nanti mula la buat mogok senyap sedunia bila lps kna scold tu kan. Hehehehe. Nama pun budak-budak kan, dorg quite senstf la bagi nisha. Kalau mood x baik tu mmg dorg x nak bljr. Mula la buat perangai,.. kacau kawan la, menyorok bawah meja la..dan.. mcm-mcm lagilah kan.  Tapi….walaumcm mna pun nisha ttp syg sgt dekat dorg terutama ivy class. Dorg buat nisha happy.. yela, kdg-kdg ada jugak lawak antarabangsa dorg ni kan. Hehe. Apa-apa pun pglmn itu sgt indah dan boleh mendewasakan nisha dalam kerjaya mendidik akan dtg. Ececece.. hehehe..

hari terakhir bersama mereka yg nisha syg ketat-ketat ;(

thank you so much smart reader kids!! i'will coming one day insyaAllah..





                                 

p/s : sayangilah kanak-kanak kerana mereka amanah yang diberikan Allah untuk dijaga dan didiklah mereka mnjdi insan berguna ...                   

No comments:

Post a Comment